יום טיול בירושלים

בואו להכיר את ירושלים בסתם יום של חול!  מומלץ להגיע ברכבת, ואם באים ברכב הפרטי, כדי לחנות בחניוני ‘חנה וסע’ ולהמשיך עם הרכבת הקלה. זו דרך נהדרת להכיר את ירושלים וגם להימנע מפקקים ומעלויות החנייה.

קבלו את ההמלצות שלנו ליום טיול כיפי ומהנה בירושלים:

#1 אומנות במרכז ירושלים 

באמצעות הרכבת הקלה רדו בתחנת העירייה, ומשם צאו לסייר בעקבות יצירות האמנות הפזורות במרכז העיר. בשיטוט  רגלי במדרחובים היפים: רחוב סולומון, ריבלין, בן שטח – חפשו פסלים, ציורי קיר וקישוטי רחוב.

המשיכו לרחוב שלומציון, שם תגלו מספר חנויות וגלריות יפות. לא רחוק משם, ברחוב כורש תגלו יצירת אמנות מרהיבה על גבי אחד הקירות: יצירתה של האמנית הארמנית מארי בליאן, רזי גן העדן, אותה הקדישה לעירה האהובה ירושלים. היצירה המרהיבה והססגונית עשויה 960 אריחי קרמיקה. מכאן תוכלו להמשיך על רחוב יפו ולגלות תערוכות יפות במספר אתרים בלב העיר: בבית אנה טיכו, בבית האומנים, בגלריה ברבור, במכללת הדסה ובקמפוס בצלאל שבמגרש הרוסים.

#2 הר הזיכרון

באמצעות הרכבת הקלה רדו בתחנת הר הרצל, ומשם צאו לסיור מרגש בהר הזיכרון כולל בית הקברות בהר הרצל וביקור ביד ושם.

התחילו את הסיור שלכם במוזיאון הרצל (כדאי להזמין כרטיסים מראש), הביקור במוזיאון חווייתי ומרגש. לאחר הביקור במוזיאון, לכו בשביל המרכזי, בין העצים הגבוהים, עד שתגיעו לחלקת הקבר המרשימה של הרצל.

הרצל הלך לעולמו בשנת 1904, ובצוואתו ביקש שעצמותיו יועברו לקבורה בארץ ישראל. כעבור 45 שנה, הגשימה מדינת ישראל הצעירה את בקשתו, והוא נקבר כאן אל מול ירושלים ההולכת ונבנית.

מול קברו של הרצל נמצאת רחבת הטקסים, אותה נחצה בדרכנו לחלקת גדולי האומה,

בה קבורים חלק ממנהיגי המדינה: נשיאים, ראשי ממשלה, יושבי ראש הכנסת ובני ובנות זוגם. לאחר הליכה בשבילי חלקת גדולי האומה נאתר את “השביל המחבר” המוביל לכניסה ליד ושם, לאורך השביל פינות הסבר והנצחה לאירועים בין שואה לתקומה.

ביד ושם ניתן לבקר במוזאון ההיסטורי אך ניתן גם לסייר מחוץ למוזיאון בין האנדרטאות: יד לילד, רחבת הטקסים ובה התבליטים שיצר נתן רפפורט, בקעת הקהילות ועוד.

הפסלים והאנדרטאות מוקפים בצמחייה ירוקת עד, ובינות לה נשקף הנוף הפתוח של הרי ירושלים ושכונותיה. השילוב בין הנוף, הצמחייה והפסלים המרשימים מותיר את חותמו על המסייר.

#3 שוק מחנה יהודה והשכונות הסמוכות לו

באמצעות הרכבת הקלה סעו ורדו בתחנת מחנה יהודה או הדוידקה. התחילו בטיול בסמטאות היפות של שכונת נחלאות הצמודה לשוק, ולאחריה המשיכו לארוחת צוהריים בשוק, וקניות הביתה.

מול השוק, מעברו השני של רחוב אגריפס, מסתתרות שתי שכונות תאומות:

אהל משה ומזכרת משה – שתיהן נוסדו במימונו של מונטפיורי, האחת עבור הקהילה האשכנזית, והשנייה לטובת העדה הספרדית.

חפשו את עץ התות עליו שר יוסי בנאי, את מיזם “תמונה באבן”  – המנציח את משפחות התושבים והמייסדים של השכונות, באמצעות צילומים משפחתיים המודפסים על גבי לוחות אבן.

נסו למצוא גם את בורות המים, המספרים את סיפורה של העיר, טרם חוברה למערכת צינורות המים.

רוצים שנחזור אליכם עם הצעה? השאירו פרטים

    דילוג לתוכן