סיורים קולינריים בירושלים

ירושלים היא מפגש של עדות, תרבויות ומנהגים. האוכל, הריחות והטעמים מאפשרים מפגש וחיבור בין האנשים. אנו ביד בן־צבי מציעים שפע סיורים קולינריים בירושלים, סיורים בשווקי העיר, סיורים בעקבות מאפיות ובתי קפה, חומוס וצ’ולנט של יום חמישי, סיורים טעימים וגם מלאים בתוכן ועשירים בידע תרבותי והיסטורי.

סיור קולינרי בירושלים מחדד את החושים: אפשר לראות ולהריח, לטעום ולמשש, ואפילו להקשיב! לצד קולות השוק וההמולה בואו לשמוע גם על המאכלים, על האנשים המכינים  אותם ועל העדות והדתות שמהם צמח האוכל הירושלמי הייחודי.

סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה

אל שוק מחנה יהודה המחליף צבעים בלי הרף, בין יום חול לבין שישי, בין בוקר ללילה, לקראת החגים ועונות השנה. השוק צמח בלב השכונות שנבנו לפני יותר ממאה שנה. תושבי השכונות מכלל עדות ישראל, ממזרח וממערב, הביאו את המגוון הקולינרי אל השוק הססגוני. בסיור בשוק מחנה יהודה נטעם מאכלים מסורתיים של שלל עדות – כאלו שבושלו בעבר במטבח הביתי וכיום נמכרים במסעדות ובדוכנים. לצידם נכיר פרשנויות חדשות למאכלים והמצאות קולנריות עכשוויות.

כל הטעימות כשרות.

סיור קולינרי בשווקי העיר העתיקה

המגוון הדתי של ירושלים וההיסטוריה הארוכה של העיר, גיבשו ברובע הנוצרי וברובע המוסלמי סגנון קולינרי עשיר. נכיר את הבייגלה הירושלמי, כעך מאורך עטור בשפע שומשום, עדין, ריחני ומתפצח בפה, שנכנס ידנית לתנור הלוהט במאפיות הקיימות בשווקי העיר העתיקה מזה דורות רבים. בחנויות התבלינים נטעם את הזעתר, הנסיך המקומי ללא עוררין. בסמטאות נגלה את החומוס הכי טעים, ונברר האם בבית בד מכינים רק שמן ואולי גם טחינה, מדוע הכנאפה צבועה בכתום, וכמה סוגי מתוקים נקראים בקלאווה?

הטעימות בעיר העתיקה ללא כשרות.

סיור מאפיות

סיור מאפיות במרכז העיר או בשכונות החרדיות, בהן נטעם את מגוון הלחמים והמאפים, ונכיר את סיפורן הייחודי של מאפיות מיתולוגיות בירושלים ואת הניחוחות העולים מהן בערבי חמישי לקראת בוא השבת.

סיור חומוסיות

בעיר העתיקה או בשוק מחנה יהודה בעקבות המאכל הים תיכוני שלנו, מאיפה נולד, מיהו קהל היעד המושבע, סיפורן של החומוסיות השונות וההבדלים ביניהן וכמובן איך מנגבים בסיבוב.

סיור צ’ולנט

בעקבות הצ’ולנט והחמין המסורתי של השבת, המלווה במשך דורות את העם היהודי על מגוון עדותיו. בימי חמישי בלילה נצא בעקבות הצ’ולנט, נטעם ממנו במסעדות שמתמחות בהכנתו ונשמע על מקורותיו השונים, ייחודו כסימן היכר בעולם היהודי, נכיר מתכונים מתפוצות שונות, ונלמד על חשיבותו עד היום בתוך החברה החרדית ובעולם הישיבות.

סיור בעקבות בתי הקפה הירושלמיים

 בואו להכיר את בתי הקפה במרכז העיר שהיוו מקומות מפגש לפוליטיקאים, אנשי בוהמה, עיתונאים וסטודנטים צעירים. קפה עטרה, אלסקה, וינה, פת, נאוה המיתולוגיים, סיפור הקמתם, מי היו מבקריהם ואילו סיפורים עסיסיים ליוו אותם. נבקר גם בבתי קפה עכשוויים, נתייחס למקורות הקפה, אופן הפקתו, סוגי הקלייה השונים, וכמובן נטעם ממנו.  

רוצים שנחזור אליכם עם הצעה? השאירו פרטים

    דילוג לתוכן