ההוצאה לאור

הוצאת הספרים

ההוצאה לאור של יד בן־צבי היא הוצאת ספרים אקדמית המוציאה לאור ספרים וכתבי עת העוסקים בתחומי המחקר של יד יצחק בן־צבי: קהילות ישראל במזרח, ארץ ישראל ויישובה וירושלים. הספרים וכתבי העת של יד בן־צבי הם בסיס מחקרי חיוני לכל העוסקים בחקר ובלימוד תחומים אלו.

ההוצאה מפרסמת בכל שנה עשרות ספרי מחקר ועיון, ובכללם ההדרות של תעודות, ספרי לימוד, קובצי מאמרים וסדרות מחקריות. עד כה ראו בה אור אלפי כותרים בתחומי מחקר שונים, כגון: ארכיאולוגיה, קהילות ישראל בספרד ובמזרח, ספרי סיורים ואתרים בארץ, ירושלים, תפילה וקבלה, שירה ופיוט, נצרות, אסלאם, גיאוגרפיה, אומנות ועוד.

בהוצאה לאור יש שלושה מסלולי פרסום:
1. המכון לחקר ארץ־ישראל ויישובה.
2. מכון בן־צבי לחקר קהילות ישראל במזרח.
3. מסלול פס”ח – פרסומים ספרותיים־חינוכיים לספרים בעלי אופי פופולרי בתחומי העיסוק של ה’יד’, הפונים לקהל המדריכים, למורי הדרך ולקהל הרחב.

ספרי ההוצאה של יד יצחק בן־צבי רואים אור לאחר תהליך שיפוט אקדמי מקצועי.
כתב יד המוגש להוצאה בכל אחד מהמסלולים שצוינו נבחן על ידי עורכים ומערכת אקדמית הנהנים מריבונות מלאה ופועלים לפי כללי ההוצאה לאור המדעיות.
החלטותיהן של המערכות השונות מתקבלות על בסיס חוות דעת מקצועיות של אנשי אקדמיה מומחים בתחומם, בהתאם לאמות המידה המקובלות בהוצאות אוניברסיטאיות.

לאחר שכתב היד עובר תיקונים בהתאם להמלצות המומחים הוא נבדק שוב ובמידה והוא מאושר לפרסום הוא עובר עריכת לשון קפדנית שלאחריה עובר כתב היד עימוד ועיצוב. ספרי ההוצאה מודפסים בבתי דפוס איכותיים וברמה גבוהה ומוקפדת.

ניתן למצוא את ספרי ההוצאה וכתבי העת בחנות הספרים של ההוצאה לאור השוכנת במתחם יד בן־צבי ברחביה. בחנות יוכלו המבקרים להתרשם מתצוגה מאירת עיניים ומזמינה של כל ספרי ההוצאה לאורך השנים.

בשנים האחרונות אנו מעלים עוד ועוד מהדורות מקוונות של מגוון מספרי ההוצאה הניתנות לקריאה בתצוגת ‘פליפ וויואר’ אותם ניתן לרכוש באמצעות האתר במחיר מוזל.

במידת הצורך, ובכפוף לשיקולי ההוצאה, מדפיסה הוצאת הספרים מהדורות חדשות של ספרים שאזלו.

דילוג לתוכן